پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118435
در نخستين برنامه 90 ليگ چهاردهم چه گذشت؟ درد و دل هاي استيلي و خاطره انگيز ترين گل کريمي
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 2653

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، برنامه 90 در اولين شب خود در فصل جديد ليگ برتر فوتبال دوشنبه 13 مرداد و از ساعت 22:30 با مجري گري عادل فردوسي پور به روي آنتن شبکه 3 رفت و اين برنامه وارد 16 سالگي خود شد. 

در ابتداي برنامه عادل فردوسي پور درگذشت حسين معدني مربي تيم ملي واليبال ايران و ناصر احمدپور از ورزشي نويسان بنام ايران و همچنين کشتي گير جوان کشورمان را تسليت گفت. 
 
اولين بازي که از هفته اول ليگ برتر پخش شد بازي صباي قم و ذوب آهن بود که با برد 2 بر يک صباي قم به پايان رسيده بود. 
 
از حاشيه هاي جالب اين برنامه اين بود که مانيتور بزرگ داخل استوديو سوخته بود. 
 
مسابقه پيامکي اين برنامه درباره علي کريمي بود. 
 
خاطره انگيزترين تصوير فوتبالي که از علي کريمي داريد کدام است؟ 
1. ايران - آلمان    2. ايران - رم   3. ايران - کره جنوبي   4. بايرن موينخ - دورتموند   5. پرسپوليس - استقلال   6. پرسپوليس - سايپا 
 

 
حدود 8 دقيقه پيام بازرگاني پخش شد و دوباره مسابقه پيامکي را پخش کردند. 
 
ميرزابيگي کارشناس داوري اين برنامه است.
 
قرعه کشي برنامه آخر فصل قبل انجام شد و برندگان مشخص شدند. 
 
 90 درجه پخش شد. 
 
آيتمي درباره لژيونرهاي ايراني پخش شد و عملکرد آنها در ليگ هاي اروپايي و بازي هاي دوستانه مورد بررسي قرار گرفت. اول دانيال داوري. نفر بعدي سردار آزمون بود. بعدي استيون بيت آشور بود. نفر بعد جواد نکونام بود که به تازگي به اوساسونا بازگشته است. 
 
باز هم مسابقه پيامکي برنامه 90 که درباره علي کريمي است پخش شد و اولين آمار 560 هزار نفر شرکت کرده اند و بيشترين آرا با 26 درصد مربوط به بازي وي در تيم پرسپوليس مقابل استقلال است. 
 
 دومين بازي پخش شده ليگ بازي تراکتورسازي و فولاد خوزستان بود که با برتري 2 بر يک تراکتور سازي به پايان رسيده بود. 
 
اولين هاي ليگ چهاردهم معرفي شدند و آمار 2 بازي پخش شده مورد بررسي قرار گرفت. 
 

 
بازي سوم که پخش شد بازي سپاهان مقابل پيکان بود که با برتري 2 بر يک سپاهان به پايان رسيده بود. 
 
آيتمي درباره شکرانه، داور فوتسال کشورمان که در بستر بيماري به سر مي برد پخش شد و وي از بيماري سرطان خود گفت و گله کرد که کمک خاصي به وي نشده است و سراغي از او نمي گيرند و بدون بيمه 50 ميليون تومان خرج بيماري اش شده است. 
 
داوري بازي صبا - ذوب آهن مورد بررسي قرار گرفت و ميرزابيگي پنالتي که براي تيم صبا گرفته بود را صحيح اعلام کرد. نوبت به داوري بازي سپاهان و پيکان رسيد و ميرزابيگي گل دوم سپاهان را که توسط سوکاي به ثمر رسيده بود را آفسايد اعلام کرد و گفت که بازي بايد با تساوي به پايان مي رسيد. 
 
در ادامه برنامه به مناسبت خداحافظي علي کريمي از فوتبال، آيتمي زيبا مبني بر مروري بر دوران ورزشي وي پخش شد که در آن تمام دوران فوتسالي و فوتبالي علي کريمي مورد بررسي قرار گرفته بود و حرکات زيباي پا به توپ جادوگر دوست داشتني ايران به تصوير کشيده شده بود. "جادوگري که 8 مي پوشيد..." 
 
بازي پرسپوليس - نفت تهران با حواشي قبل و بعد آن پخش شد که 10 دقيقه طول کشيد. گله هايي که تماشاگران از بليط اينترنتي داشتند و بي نظمي که در اين کار به وجود آمده بود. اين بازي با تساوي يک بر يک به پايان رسيده بود. آمار اين بازي مورد بررسي قرار گرفت. 
 
داوري بازي پرسپوليس - نفت تهران مورد بررسي قرار گرفت و ميرزابيگي در ابتدا دليل تأخير حضور عاليشاه در نيمه دوم در تيم پرسپوليس را اشتباه اعلام شدن شماره تعويضي دانست. صحنه اخراج بازيکن نفت تهران را صحيح اعلام کرد. در صحنه اي که دايي معتقد بود بايد هند پنالتي اعلام مي شد ميرزابيگي گفت فاصله بازيکن با توپ بسيار نزديک بوده و نمي توانست پنالتي باشد. اخراج کفشگري را هم صحيح دانست. در آخر اعتراض دايي به وقت اضافه را به وي حق داد زيرا وقت اضافه بازي 5 دقيقه و 10 ثانيه بوده است اما صالحي داور بازي 4 دقيقه وقت اضافه گرفته بود. 
 
در ادامه برنامه آيتمي در خصوص بازيکنان مشمول خدمت سربازي و مشکلات به وجود آمده براي تيم ها و بازيکنان سرباز پخش شد و اظهار نظرات مهدي تاج و سردار باران چشمه در اين خصوص مطرح شد. 
 
فردوسي پور به بحث سربازي بازيکنان فوتبال پرداخت که بازيکنان در گذشته به روش هاي گوناگون معافيت خود را از خدمت سربازي مي گرفتند و گاهي قانوني بود و گاهي هم غيرقانوني.
 

 
ارتباط تلفني با بختيار رحماني بازيکن تيم فولاد خوزستان که از نظر کارت معافيت مشکل دارد برقرار کردند. رحماني در ابتدا درباره مصدوميت شديدش گفت که در بازي دوستانه مقابل فولاد نوين در همان 5 دقيقه اول بازي زانويش پيچيد و رباطش پاره شد و اکنون با تأييد پزشک بايد 7 ماه از ميادين دور باشد و مورد جراحي قرار بگيرد. وي ادامه داد: در باشگاه فولاد يک سري آدم هاي غير منطقي حضور دارند که باعث ضررهاي بسياري به اين باشگاه شده اند. من پدرم جزو افرادي بود که در جبه هاي حق عليه باطل حاضر بوده و من از اين طريق توانستم کاملا قانوني کارت معافيت خود را بگيرم و اکنون 8 سال است که با همين کارت در ليگ برتر بازي مي کنم و مشکلي هم نداشتم و دروغي ندارم بگويم و حتي اولين نفري بودم که تمام مدارک خود را به سازمان ليگ تحويل دادم تا ثابت کنم کارت معافيت من جعلي نيست و اين افراد دارند با زندگي و آبروي يک جوان بازي مي کنند. 
 
 آمار دوباره از مسابقه پيامکي: 1 ميليون و 223 هزار نفر شرکت کرده اند و 29 درصد به بازي پرسپوليس - استقلال رأي داده اند. 
 
بازي راه آهن - استقلال تهران با حواشي قبل و بعد از آن پخش شد. اين بازي با حساب 2 بر يک به سود استقلال تهراان به پايان رسيده بود. 
 

 
در ارتباطي تلفني سعيد حلافي روي خط آمد و درباره کارت پايان خدمت گفت: من بيماري دارم و زماني که اهواز بودم 7 ماه دنبال کارم بودم و بيمارستان رفتم و حتي نام بيمارستان و دکترم را هم گفتم و دکتر گفت بايد جراحي کنم اما نکردم و حالا مي گويند من کارتم جعلي است و بايد براي اثبات بيماري به سازمان نظام وظيفه بروم و آزمايش دهم. من حاضرم اين کار را انجام دهم چون از خودم مطمئن هستم و نمي خواهم فوتبالم نابود شود. 
 
آيتم بعدي در مورد سقف قراردادهاي ليگ برتر بود که به ظاهر اين بار رعايت شده بود. که دايي با 2 ميليارد و 100 ميليون تومان گرانترين فرد ليگ برتر است و بعد از آن مهدي رحمتي با يک ميليارد و 500 ميليون تومان در رده دوم قرار دارد و اينکه چطور ممکن است بازيکني که فصل قبل 2 ميليارد گرفته چطور حاضر مي شود اين فصل فقط يک ميليارد بگيرد و بازي کند. 
 
در ادامه برنامه خلاصه کوتاهي از برنامه تجليل از برترين هاي ليگ سيزدهم پخش شد. 
 
مهدي تاج رئيس سازمان ليگ روي خط تلفني برنامه آمد و در خصوص سقف قراردادها گفت: خوشحالم در اين زمينه مسير خوبي را در پيش گرفته ايم و باشگاه ها اين فصل از جانب AFC موظف بودند تا قرارداد بازيکنان و کادر فني خود را به صورت شفاف اعلام کنند و خوشبختانه اين اجبار باعث شد تا بودجه همه تيم ها مورد قبول ما قرار بگيرد. هزينه هاي کلان باشگاه ها ما را حتي به فکر تعطيلي ليگ هم کشانده بود و اين گذاشتن سقف قرارداد تأثيرگزار بود و گفته مي شود افرادي هستند که مي خواهند قانون را دور بزنند و ما شديدا دنبال پيدا کردن اين افراد هستيم و جرم و مجازات اين افراد کاملا معلوم است و امروز از 6 باشگاه که مشکوک به انجام جرم در اين زمينه بوندن خواستيم تا همه مدارک خود را به سازمان ليگ بياورند. 

آيتم بعدي درباره باشگاه راه آهن و اوضاع آشفته اين باشگاه بود که پخش شد. 
 

 
استيلي بر روي خط تلفني برنامه آمد و گفت: دادستاني استان تهران امروز دومين مزايده را براي باشگاه گذاشت که باز هم شرکت کننده اي نداشت و ما ميخواهيم هرچه سريعتر اين مشکل از طريق قانوني حل شود. من از جيب خودم براي باشگاه راه آهن خرج کردم زيرا زماني که در پرسپوليس بودم حتي يک ريال پول نگرفتم. از آقاي سياسي و نژادفلاح و دوستاني که اجازه بردن نامشان را ندارم تشکر مي کنم که به من کمک کردند تا تيم راه آهن را در تهران نگه داريم.

منصور قنبرزاده مديرعامل باشگاه نفت تهران روي خط تلفني برنامه آمد و در مورد مراسم انتخاب برترين هاي ليگ سيزدهم گفت: ابتداي صحبت هايم از سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال تشکر ميکنم که اين مراسم را برگزار کردند.

وي در مورد حاشيه هاي اين مراسم گفت: معتقدم وقتي يک تيم به عنوان تيم برتر انتخاب مي شود بايد قبل از آغاز مزاسم به مسئولان اين تيم اطلاع دهند که اين امر صورت نگرفته بود و خوشحالم که فريادشيران در اين مراسم حضور داشت و تنديس تيم برتر که متعلق به تيم نفت بود را دريافت کرد. البته حاشيه هاي پس از اين مراسم و برخي صحبت هاي فريادشيران جالب نبود.

گزارشي از ديدار تيم هاي راه آهن - استقلال، سايپا - نفت مسجد سليمان و ملوان بندر انزلي و پديده و حاشيه ها و صحبت هاي مربيان تيمها پخش شد.

گزارشي از مراسم تشييع جنازه مرحوم ناصر احمد پور پخش شد.
 



 

نخستين برنامه نود تا نود در ليگ چهاردهم پخش شد که طي آن موارد مختلف فوتبال کشورمان از قبيل مراسم رونمايي از پيراهن پرسپوليس و گلايه هاي پيشکسوتان از برخي موارد بوجود آمده در اين مراسم پخش شد.

گزارشي در مورد ورزشگاه الغدير و کاستي هاي اين ورزشگاه پخش شد و مسئولان و بازيکنان نارضايتي خود را از نامناسب بودن زمين چمن اين ورزشگاه اعلام کردند.

گزارشي از ديدار تيم هاي استقلال خوزستان و گسترش فولاد و حاشيه ها و صحبت هاي مربيان دو تيم پخش شد.

آماري از هفته نخست ليگ چهاردهم و سپس برنامه هفته دوم اين رقابت ها به تصوير کشيده شد.
 


برنامه اين هفته نود ساعت 1:47 بامداد سه شنبه 14 مردا به پايان رسيد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html